fredag, augusti 18, 2006

Platsbanken

Hej kära rollspelskamrater!

Nu var det snart dags att dra igång något nytt, och som vi alla vet så pratar jag såklart om Tatters of the King. Vill också passa på att välkommna en nygammal spelare, dvs Alexander.

Just nu är ju alla i fasen av att skapa nya karaktärer och tänkte därför komma med några förslag på arketyper jag skulle tycka vara passande.

Jag vet att flera av er (mycke pga mitt snack) lutar åt att spela "kulturella" karaktärer. Men jag skulle gärna vilja se att en eller flera kanske valde en lite mer akademisk filur.

Så som:

Doktor/Professor
Psykolog
Jurist/Advokat
eller liknande.

2 kommentarer:

Christo sa...

yay! jag kan absolut tänka mig en akademiker... psykolog lät spännande också.

Marcus sa...

King! Och du brukar också vara bra på att gestalta sådana typer :D