torsdag, mars 02, 2006

Ibrahim - del 1

Han ville inte se vad klockan var. Han hade återigen väckts av drömmar. Nattlampan hade brunnit ut och han vågade inte tända ett nytt ljus, för vad skulle han då finna i rummet?
Ibrahim kände sig ovanligt spänd. Gil hade återigen frestat på Ib's tålamod. Gil är en bra pojke. Men dessa besynnerliga tankar om vad som fick människor att må bra fick honom både arg och ledsen, för Gils skull.

Var det för att suga ur Gil mer pengar som den där Bill-figuren inte kunde sluta fjäska? Hade dom varit några år yngre skulle han lagt dem båda över knät för smisk.
Harry är som vanligt nonchalant över allting, förutom den senaste flugan han snappat upp. Ib hade gärna bytt plats med honom, kroppen full av liv och huvudet tomt på både besvär och bekymmer.
Var det något han skulle göra imorgon? Var allt planerat? Han hade nog glömt be hotell- resturangen beställa in ett bättre kaffemärke, skönt han inte bad om att bli väckt iaf. De skulle inte bli många timmar inatt.
Om bara dr. Bloom kunde vara tillgänglig igen. Deras samtal hade lugnat honom så många gånger. Han är så skicklig på att förklara hur det bara var inbillning, iaf så det går tro på för en stund. Men hur kan det varit inbillning? Varför var Ib där, varför måste sådant ske, varför kan han inte glömma? Ingen kan stå ut med sådant.
Beredd på att kväva ett skri i täcket. Det var något där? Kanske. Bäst att ligga vaken en stund.

Stjärnorna hade alltid hjälpt honom. Fönstret var nästan för lågt och himlen var nästan för mörk, men dom fanns där. Hans beskyddare.

13 kommentarer:

Marcus sa...

Lovley! Mer, jag vill ha mer :D

Joakim sa...

Och där sjönk min motivation för att skriva något på bloggen.
Jävla Johan, varför måste du skriva så bra för

Johan sa...

*rodnar* tack grabbar :)

Marcus sa...

Äh fan å Jocke... så får du inte tänka...

Mer, ge mig mer!

Marcus sa...

Underbar bild också :D
Hade en helt annan av Ib i huvudet, men din bild toppade den :D

Joakim sa...

Ja, så hade inte heller jag tänkt mig Ib.

Christo sa...

MMÄÄH!! JOHAN! HALLÅ! Varför har du undanhållit denna talang??!? MEEEEEEEEEEER! ;)

Joakim sa...

Och jag heter faktiskt HAROLD, inte Harry som alla envisas med att kalla mig ;-)

Johan sa...

Sökte efter en mer "mysig" bild. Men jag tyckte den jag hittade passade stunden bättre. Känner ni igen personen? :)

Hur hade ni tänkt Ib innan?

Christo sa...

He e juh Hitchcock. :)
Jag hade tänkte mig en aningen mer tanig, försynt och blek snubbe.

Joakim sa...

Jag trodde inte att han var SÅ gammal. Har sett honom som ganska smal, medelålders man, även fast jag vet att du sagt att han inte är särskilt smal.

Johan sa...

men grabbar, det är ju mig ni beskriver! :P Nä, Ib var nog yngre sist vi spelade. Men tjock har han alltid varit, å kraftiga påsar under ögonen. Men så dyster som han är på bilden har ni nog aldrig sett honom.

Marcus sa...

Sådärja grabbar! Nu händer det grjer här ser man :D

Jag säger som de andra, trode han var en normalbyggd medelåldersman.
Men detta var ju mycke bättre.

Btw, kanske finns lite orsaker varför Ib ser så dyster ut. Kan inte vara lätt att bli halvt dödad av en tingest från en annan dimentipn heller, kan ju sätta sina spår menar jag.